lauantai 6. helmikuuta 2021

Helmihaikuja 2021

Aivan loistava alkaneen vuoden päätös : luen läpi vanhat blogirunoni ja alan tehdä uusia päivityksiä rennolla otteella silloin ja tällöin. 

Viime kerrasta on 5,5 vuotta. Sinä aikana minusta on tullut äiti, maisteri, tietokirjailija ja olen ottanut pari uutta työnkuvaa haltuun, muun muuassa. Ruuhkavuosiksikin kutsutaan. 

Lopulta kaikkineen olen varsin sama kuin kolmenkympin kynnykselläkin ja ennen sitä, tunnistan itseni vahvasti vuosien 2012-2015 kirjoituksistani. 

Runojen äärellä olo om minulle sitä paljon puhuttua mindfullnessia, tietoisen hyväksyvän läsnäolon treenaamista. Sitä,mitä tarvitsen. Arjen henkireikä, hyvä hetki. 

Tässä helmikuun alun ilona haikuja (ohje 5,7,5 tavua haiku-runossa) 

 

Minä osaan jo 

itsemyötätuntoa 

ja harjoittelen. 

 

 Helpotus, keveys, 

jakamisen huojennus. 

Kiitos, kun olet. 

 

Teekuppi käsissä - 

höyry nousee ylöspäin, 

minä pysähdyn. 

 

Heitän löylyä. 

Höyry nousee kiukaalta. 

Huolet haihtuvat. 

 

Kivien pinta 

karhea ja rosoinen 

hyppysissäni 

 

Hengittelehän 

havainnoiden hetkinen 

hiljaa huokaisten. 

 

Hiihto haaveissa: 

uurtaa uraa, latua 

umpihangessa. 

 

Linnun viserrys 

kotimatkan valoisuus 

voiton puolella. 

 

Kolmeviis vee nyt 

miten voinkaan jo olla - 

pysäytä aika. 

 

Ikävä, kaipaus 

sukua, ystäviä 

kasvokkain nähdä. 

 

Mietin mummia, 

pääsisinpä haudalle. 

Usein muistelen. 

 

 Kiitos työstäni, 

palvelen ja teen hyvää, 

itsellenikin. 

 

Hääpäivämme pian: 

kymmenen vuotta täynnä, 

eka kymmenen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti